cz

Proč myslet na pojištění pro podnikatele

Provozování vlastního podnikání vyžaduje od podnikatele nejen dobrý nápad a obchodní vkus, ale také hodně odvahy. Je třeba si uvědomit, že vlastník společnosti je odpovědný za zaměstnance, majetek společnosti i za jakékoli škody způsobené zákazníkům. Proto je tak důležité, aby osoba, která podniká, měla sjednáno pojištění pro podnikatele v rozsahu, který vyhovuje jeho konkrétním potřebám. 

Co se vyplatí pojistit při podnikání? 

Nejoblíbenější formou pojištění mezi podnikateli je základní pojištění odpovědnosti za újmu.  Ačkoli se jedná o nabídku, kterou využívá mnoho podnikatelů, ve většině případů nejde o povinný produkt. Výjimkami v této kategorii jsou pojištění pro výkon konkrétních činností, jako je například povinné pojištění odpovědnosti za škodu způsobené v profesích jako jsou advokát, účetní, auditoři či poskytovatel zdravotní péče. Jedná se o občanskoprávní odpovědnost podnikatele za materiální nebo osobní škody způsobené třetím osobám v důsledku podnikání. Omezený rozsah tohoto pojistného produktu však může zahrnovat ztráty způsobené majetkem ve vlastnictví podnikatele, s výjimkou škod, ke kterým došlo v souvislosti s provozováním podnikání. 

Druhým typem pojištění je pojištění majetku. Zde lze pojistné produkty určené pro pojištění zásob, nemovitosti, věci movitých,  ale i pro takové položky jako jsou peníze, cennosti, ceniny a další věci. Vhodné je také sjednat si přerušení provozu, kterým pokryjete ušlý zisk a ochrání vás před velkými škodami na majetku. 

Pojištění je podnikateli stále podceňováno

Ačkoliv je pojištění pro podnikatele jednoduchým produktem, který chrání jejich majetek i klidné spaní, stále jej řada podnikatelů podceňuje. Nečekaná událost jako je havárie v provozovně nebo jejich úraz, se kterým skončí v nemocnici, je přitom může dovést až na samotný pokraj krachu. Je proto dobré myslet na pojištění včas a předejít tak velkým finančním ztrátám. 

Specialisté z Eurovalley jsou připraveni pomoci vám s řešením pojištění právě pro vaši firmu, ať už jste drobným podnikatelem nebo nadnárodní korporací.

Zuzana Adamcová

Key Account Manager

V pojišťovnictví pracuje od roku 2011. Nejdříve na straně pojišťovny jako vedoucí podpory makléřského obchodu v Allianz, od roku 2019 působí ve společnosti Eurovalley, kde se v současnosti zaměřuje především na klienty z oblasti logistiky.

Vstup pro klienty
zapomněl(a) jsem heslo